Radka Sehnoutková, soprán

Čarostřelec: "Slovy křehký a zranitelný lze, a to nikoliv ve věci kvality, nýbrž ve smyslu charakteru, popsat soprán Radky Sehnoutkové. Její výborně zahraná Anička byla i velmi dobře zazpívaná. Je ukázkou pěvkyně, která se může a umí prosadit i přes to, že je její hlas menší. Zní jemně a něžně a v prvním okamžiku by se mohlo zdát, že jí okolí pohltí. Opak je však pravdou a diváka si získává tím, jak je snadno rozeznatelný a čitelný. V ansámblových scénách je přímo báječná a je potěšující slyšet pěvkyni, která umí vnímat své okolí a prosazuje se vůči němu opravdovým zpěvem a nikoliv silou."
Miloš Bittner, Harmonie, 25.1.2016

Čardášová princezna: "Sázkou na jistotu je pak Radka Sehnoutková coby komtesa Stázi, pěvkyně vybavená pěkným mladodramatickým sopránem, temperamentem i elegancí."
Vítězslav Sladký, Musical - opereta - Stránky s tématem muzikál a opereta, 2.4.2015

Čardášová princezna: "Radka Sehnoutková má pro operetu vynikající cit, jak prokázala již v jiných operetních rolích. Roli komtesy Stázi zpívala hlasem příjemného témbru, jistá si byla v celém rozsahu role. Elegantní, s výborným hereckým projevem, s přirozeným šarmem a přesně dávkovanou mírou komiky. Jakub Hliněnský v roli hraběte Boniho Káncsiánu byl neodolatelný. Jasný znělý hlas, příjemný tvář, zcela přirozené herecké vystupování a rovněž zjevný smysl pro operetu. A oba měli při jevištní mluvě výbornou dikci. Stali se mimoděk ústředními postavami a hlavními tahouny premiéry"
Gabriela Špalková, MF DNES, 16.3.2015

Divadelní ples: "Slavnou scénu z opery Giuseppe Verdiho La traviata s orchestrem výborně zpívali šarmantní Radka Sehnoutková v efektním kostýmu jako Violetta a elegantní Tomáš Kořínek jako Alfréd. Jejich bezprostřednost se přenesla na publikum a orchestr snadno vplul v následujícím hudebním bloku do straussovských  a lehárovských valčíků a polek"
Gabriela Špalková, MF DNES, 2.3.2015

27.2.2015_ples_djkt_01_2_1061

Plzeň: Sedlák kavalír a Komedianti: "Vděčná postava Neddy nalezla v půvabné Radce Sehnoutkové vhodnou představitelku jak pěvecky, tak i v herecké drobnokresbě. Polohy árie zvládá lehce, suverénně, její kulatě, příjemně znějící lyrický soprán je pro roli vhodný."
Jiří Fuchs, Opera Plus, 26.1.2015

komedianti_foto_pn__generlka_9_700x466_700

Premiéra Smetanovy Prodané nevěsty v Plzni : "Milou, půvabnou Esmeraldou první premiéry byla Radka Sehnoutková, Principálem Jan Adamec, dobrým Indiánem byl David Cody. Opravdu není malých rolí."
Jiří Fuchs, Opera Plus, 9.6.2014

"Komediantské scéně Jana Kališová s choreografkou Jaroslavou Leufenovou ku prospěchu věci ponechaly podobu vystoupení skupiny žonglérů a akrobatů (včetně dvou šikovných dívenek) se svižným sledem čísel včetně hvězdy, kterou "vyťala" Esmeralda v podání Radky Sehnoutkové stejně suverénně jako duet Milostné zvířátko ..."
Helena Havlíková, Opera Plus, 10.6.2014

esmeralda_400x264_400

Opera Voják a tanečnice? Zábava pro celou rodinu: "Radka Sehnoutková jako půvabná Fénicie zvládla bezvadně nelehký zpěvní part včetně dobré výslovnosti, příkladné bylo i její herecké a taneční vypracování role."
Gabriela Špalková, MF DNES, 30.1.2014

Premiéra Martinů operní burlesky Voják a tanečnice v Plzni: "Přirozený styl pěveckých frází, jevištní zkušenost, představovala v roli tanečnice Fenicie Radka Sehnoutková na první premiéře; zřejmě zaujala inscenační tým víc pohybově, tanečně. Ale patrně i větší osobitostí této role, melodickou nápaditostí autora doslova překypující."
Jiří Fuchs, Opera Plus, 27.1.2014

Premiéra Nedbalovy Polské krve v Plzni: "Jako Helena Zarembová zářila jak po pěvecké, tak po herecké stránce temperamentní Radka Sehnoutková, jejíž zvučný soprán zněl výborně ve všech polohách. Potvrdila svůj vrozený smysl a cit pro operetu, postavě vtiskla energii, rozhodnost a šarm."
Gabriela Špalková, MF DNES, 1.3.2013

"Bohatou Adinu zpívala Radka Sehnoutková, o jejíž pěveckých přednostech se psalo již vícekrát - a nezklamala ani tentokrát. Její lehký soprán se vyznačoval dobře čitelnými koloraturami, pevnými výškami i citovým prožitkem."
Jaroslav Fiala, Plzeňský deník, 11.4.2012

"Statkářka Adina, předmět Nemorinova zbožňování měla rovněž znamenité představitelky v sopranistkách Radce Sehnoutkové a Petře Perle Nôtové. Obě zvládly bohaté koloraturníi klidové partie svých rolí, po herecké stránce přesvědčila jak první z nich, která výrazněji odlišila dvě polohy své role (obrýlenou intelektuálku a rozmarnou žádoucí ženu), tak druhá..."
Vlasta Bokůvková, Plzeňský kulturní přehled, květen 2012

"Winterthur objevil díky Plzni Dvě vdovy
:
Obrovský úspěch mělo představení Smetanovy komické opery Dvě vdovy ve švýcarském Winterthuru. ... 'Hráli jsme dvě představení a obě v obou obsazeních si vysloužila veliký potlesk...' konstatuje šéf opery Jiří Pánek. Winterthur tleskal i alternujícímu obsazení hlavních rolí - R. Sehnoutkové, H. Kaupové a P. Horáčkovi jako Mumlalovi."

Gabriela Špalková, MF DNES 10.12.2009

"Plzeň dokázala najít klíč k Adrianě Lecouvreur:
Knížecí pár z Bouillonu výrazně zosobnili hosté František Zahradníček s Ilonou Kaplovou, neméně se však dařilo Daliboru Tolašovi, hostujícímu Josefu Moravcovi, Radce Sehnoutkové, Ivaně Klimentové, Miroslavu Kopkovi a Janu Frausovi."

Plzeňský deník 27.10.2009

"Smetanova Litomyšl potvrdila svůj vysoký standard
Státní opera se publiku zavděčila také komponovaným večerem Vivat opereta! (1. 7.), v němž se nejlépe představila mladá sopranistka Radka Sehnoutková (Mi v Zemi úsměvů a Adéla v Netopýrovi) a Aleš Briscein (Tassilo v Hraběnce Marice, Su-Čong v Zemi úsměvů a Eisenstein v Netopýrovi), jehož výkon byl mnohem přesvědčivější než v roli Prince z Rusalky."

Pavel Petráněk, Hudební rozhledy 8/2009
http://hudebnirozhledy.scena.cz/www/index.php?page=clanek&id_clanku=1020

"Ta dovádivost, škádlení, citová vzplanutí, vyznání ale i hádky a smutky v plzeňské koncepci tak trochu nezvedené současné mládeže byly naprosto uvěřitelné. Působily věrohodně, prostě spontánně; projevila se tu totiž veliká zkušenost Oldřicha Kříže, sólisty nadaného hereckou tvořivostí a vtipem a i jako režisér využil svůj talent, s jakým umí na jeviště převést ze života odpozorované chování tak, aby působilo přirozeně. A zejména dvojice malíře Marcella a Musetty v podání Svatopluka Sema a Radky Sehnoutkové, pěvecky mimochodem vynikajících a pohybově mrštných, byla uragánem nezkrotných vášní. V závěru se ztišili, do citově neméně strhující touhy zachránit onu na smrt nemocnou Mimi."
Helena Havlíková, Český rozhlas, 24.6.2009
"Giacomo Puccini: Bohéma v Divadle J. K. Tyla v Plzni a Tosca v Moravském divadle Olomouc" (recenze)
http://www.rozhlas.cz/mozaika/recenze/_zprava/598550

"Představitele hlavních rolí pocházející jak z řad domácích (sólisté a stálí hosté Státní opery) pěvců a hostů z ostatních českých scén doplňuje jediný čistokrevný operetní specialista Karel Bláha. Ukázalo se, že předchozí operetní nebo muzikálová zkušenost je jednoznačnou výhodou. Proto nejvíce zaujala Radka Sehnoutková, Aleš Briscein, Tomáš Bartůněk a už zmíněný Karel Bláha. Právě zmínění umělci v operetě často proklamovanou myšlenku propojení slova, zpěvu a tance dokázali nejlépe naplnit. ... Opět se prokázalo, jak je klasicko operetní žánr interpretačně těžký a že jej v našich operních vodách na slušné úrovni zvládá pouze několik osobností."
www.musical-opereta.cz

o projektu Vivat opereta! ve Státní opeře Praha
6.4.2009, autor:
Vítězslav Sladký

"Vévodkyně z Chicaga je pestrá show:
Pro svůj záměr našel ... režisér inscenace Roman Meluzín ideální představitele hlavních rolí. V premiérovém  obsazení excelovala celá ústřední čtveřice - operní pěvci Aleš Briscein a Radka Sehnoutková podávali nejen výborné pěvecké výkony, ale zvládli své role v kontextu českých poměrů zcela nevídaně i pohybově."

Plzeňský deník o premiéře Vévodkyně z Chicaga v DJKT
6.3.2009, autor:
Vítězslav Sladký

"Svěží Vévodkyně z Chicaga:
Roman Meluzín se je rozhodl obsadit jedničkami na českém operetním a muzikálovém trhu a doplnit skvělými pěvci operními. Tato sázka mu bez výjimky vyšla.
Radka Sehnoutková v roli Miss Mary Loyd je ... životem nijak zvlášť zaujatá mladá dáma a její pěvecká čísla jsou skvělým zážitkem."

i-dnes o premiéře Vévodkyně z Chicaga v DJKT 28.2.2009,
zpravodajství - Kraj Plzeňský, 2.3.2009, autorka: Markéta Čekanová

"Dobří zpěváci oživili neznámého Kalmána:
Najít sólisty, kteří splní všechny nároky této operety od belcantového zpěvu až po tanec v rytmech valčíku, čardáše i 20. století, je něco jako sestavit dokonalou mozaiku. ?Jsem přesvědčen, že jsem pro tento kousek dal dohromady ideální obsazení, opravdu ve smyslu od Šumavy k Tatrám,? řekl režisér Meluzín a mohl si toto sebevědomí dovolit. V sobotní premiéře mu jeho důvěru oplatili velmi dobrými výkony přední čeští operní, operetní i muzikáloví sólisté, samozřejmě včetně členů Divadla J. K. Tyla. Dominoval někdejší absolvent Západočeské univerzity a dnes tenor evropského formátu Aleš Briscein, ale zazářila také sopranistka Radka Sehnoutková v titulní roli, pohybující se stejně jako její partner suverénně ve světě opery i operety. "

Plzeňský deník, 2.3.2009, Petr Dvořák

rinald - 21.05.07 17:24:22
"
A propos, cos říkala včera na Figarku? ... absolutní hvězda večera Radka Sehnoutková, byl to záskok takřka na poslední chvíli, navíc debut v Národním, tak fantastický výkon jsem dlouho neviděl..."
RonnieV - 21.05.07 19:07:44
"Naprosto souhlasím! Záskoku je člověk ochoten ledacos odpustit, ale jí nebylo co, byla skvělá! To tam byli jiní, co to tahali z boudy, ač toho textu moc neměli... Byla báječná i herecky, fakt neměla chybu. Vůbec bych neodhadla, že tam debutuje, místy bylo sice zblízka vidět, že docela klidná není, ale zvládala to výborně. "
Z internetoveho fóra LIDE.CZ


"Divadlo Kolowrat hostilo v sobotu odpoledne mozartovské představení Komorní opery Orfeo z Brna, v němž zaujaly obě mladé protagonistky Mozartovy rané opery Bastien a Bastienka: Radka Sehnoutková a Magda Vítková."

Právo, 14. 3. 2007; autor: Radmila Hrdinová


"Pověst PKF jako nejlepšího našeho ?mozartovského? orchestru koncert zcela potvrdil, ale v nemalé míře k jeho úspěchu přispěl i výběr zpěváků. Především čtyři mladí (Marie Fajtová, Jana Štefáčková, Radka Sehnoutková, Tomáš Kořínek) se ukázali jako velké naděje naší opery. "

Právo, 29.11.2006, Strana 14; autor: (VLA)


"Největší devizou představení je ale skvělý mladokomický pár - ve výborné formě se představil herecky obratný nový sólista opery Tomáš Kořínek jako komorník Josef a temperamentní Radka Sehnoutková (Pepi). Tato stejně dobře pěvecky, pohybově i herecky vybavená sólistka brněnského divadla má šanci stát se ojedinělým zjevem českých stojatých zpěvoherních vod."

Vítězslav Sladký,
Západočeské listy o premiéře představení
Vídeňská krev (22. a 23. ledna 2006 v Plzni)


"Jak by měla být prestižní operetní inscenace obsazena, doložily šarmantní Magda Vítková v roli tanečnice Cagliari a jiskrná Radka Sehnoutková coby modelka Pepi, pěvecky perfektní, schopné přirozeného pohybu, svůdné. Z mužů jim stačil jen Tomáš Kořínek v mladokomické roli komorníka Josefa - právě jeho duet se Sehnoutkovou připomněl staré dobré operetní časy. "

Josef Herman,
o představení Vídeňská krev v Plzni

Tvůrci animovaného projektu "Liška Bystrouška", ve kterém Radka zpívala titulní roli:
"Animovaný film neznamená, že pracujeme se špatným orchestrem a špatnými zpěváky. Chtěli jsme tu nejlepší kvalitu, proto nahrávku realizoval Kent Nagano s Berlínským symfonickým orchestrem. Vyslechli jsme stovky zpěváků, abychom si byli jisti, že máme ty nejlepší."
Laurent Pillot, hudební režie a dirigent
"Přijeli jsme na konkurz plni očekávání, bez toho, že bychom znali jediného pěvce z České republiky a Slovenska. Byli jsme velmi příjemně překvapeni."
Kenneth Baird, European Opera Centre